søndag 17. januar 2010

Neste Uke

Vi i Nova Noir ser mye film og vi gleder oss til nytt som kommer. Denne uken åpnet CasaNegra, Up in the Air og Det Regner Kjøttboller som om du bor i oslo området kan gå å se nå! Hvis du vil finne ut om du bør gå å se dem så kan du høre på denne ukens Nova Noir fm 99,3 Vi snakker med regissør av CasaNegra Nour-Eddine Lakhmari om filmens hans og norskt syn på Marokko. Vi tar en titt på Eddie Izzard som skuespiller og filmen Ghost World blir anbefalt av Siren Løkaas. Vi annmelder premierefilmene og hva vi syntest om dem kan du høre her.
Siden vi er på en glede seg til filmåret 2010 serie her på bloggen så må jeg kommentere på noen greier.
For det første the Runaways traileren ble sluppet på fredag. Om du ikke allerede har sett den på dagbladets flotte trailerside så kan du se den her:



The Runaways om du ikke vet det: http://en.wikipedia.org/wiki/The_Runaways

Kult at det blir en film. Rollene:

Joan Jett - Kristen Stewart
Cherie Currie - Dakota Fanning
Lita Ford - Scout Taylor-Compton
Kim Fowley - Michael Shannon



Ikke like kult. Kristen Stewart har ikke overbevist meg om noe som helst, Dakota Fanning er jeg prinsipielt motstander av og Scout Taylor-Compton har jeg aldri hørt om. Michael Shannon er bra....jeg gleder meg fortsatt til My Son, My Son og Jonah Hex som han også skal være med i (Wow...Michael Shannons år i år!). Det er en rolle til som gleder meg; som Robin har vi Alia Shawkat som jeg merkelig nok liker veldig godt. Hun har gjort gode roller i blant annet Arrested Development (TV), Bart Got a Room og Whip It. Whip It har ikke kommet enda på norske kinoer men dette med kvinnelige rockete damer som gjør noe gøy er felles for både Whip It og forhåpentligvis the Runaways. Men Shannon og Shawkat redder ikke følelsene mine for dette prosjektet.....det står i fare for å bli teit. Vil du se noe som ikke er teit se Edgeplay dokumentaren om the Runaways!


Det andre jeg vil nevne i forbifarten er the A Team. Nå skal de altså lage en remake av den kjente serien fra 80'tallet, sansynligvis samme greia de gjorde med G I Joe noe som var halveis underholdene. Problemet er at de skal prøve å gjøre noe utrolig ukult om til noe kult. Ukult sier jeg. Prove it sier du! Fine se her:



HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA!!!!!!
Selv om jeg mer enn en gang har villet starte en Liam Neeson chant!

Neste uke kommer det nye filmer ut på kino.

I Oslo:
Planet 51
Oppbruddet
Til Huttetuenes Land (Where the Wild Things Are)

I en storby i USA:
Legion
Tooth Fairy
Extraordinary Measures
To Save a Life

Det første man gjør når man ser denne listen er å minne seg selv på at man er kjempe-irritert over at vi får filmer såpass seint her i landet. Det andre er at vi ikke gleder oss til To Save a Life i det hele tatt! Det tredje er at man bør høre på Nova Noir på torsdager kl 10.00 eller reprise fredager for å finne ut om noen av de som kommer ut er værdt en tur på kino.
Av de som kommer ut i USA så har vi hørt mye bra om Legion:



Jeg tviler på at den vipper AVATAR ned fra tronen sin helt enda....men man vet jo aldri.

Hør på Radio Nova!
Gøte

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar