torsdag 7. januar 2010

Glede Seg 2010 (Del 2)

Som sagt før så er det mye å glede seg til i 2010; og vi i Nova Noir har lyst til å være med å hype.

En av filmene det er verdt å ta en nærmere titt på er Despicable Me. Traileren ble sluppet allerede i juli men det er nok ikke mange som har fått den med seg enda. Filmen har Steve Carell som verdens nest beste superskurk Gru. Gru har en plan for å bli den største superskurken noensinne, men innehaveren av "superskurk nummer en" tittelen Vector spillt av Jason Siegel vil ikke miste sin posisjon. Både Carell og Siegel er geniale komikere, og Carell har hatt lignende jobb før. Han hadde stemmen til the Mayor of Whoville i en av tidenes morsomste animerte filmer nemmlig Horton Hears a Who. Jason Siegel har ikke gjort akkuratt dette før; selv om vampyrdukketeateroperaen i Forgetting Sarah Marshal var en god audition. Den ene traileren har et gammelt jazz sound i backgrunnen helt på slutten som får meg til å tenke på Henri Mancinis pink panther theme; blander du dette med et par superskurker som prøver å være best kan dette bli en fantastisk film. Men det som har gjort at jeg gleder meg mest er Gru sine minions sjekk ut denne teaseren:



Hva minner de to gutta deg om? Worms right! Jeg har spillt uttallige timer med Worms Armageddon og Worms 3D, nå kan jeg kanskje få noe lignende på film. Hooorayyy!!

Denne utgaven av "Glede Seg" rekka mi er kanskje ikke den mest sofistikerte og det blir ikke bedre for en av mine absolutt største forventninger er filmen Hot Tub Time Machine. Tidsreiser er noe jeg på generelt grunnlag intereserer meg for og det finnes mange morsomme filmer om dette; den siste som kom ut i sjangeren selvfølgelig Frequently Asked Questions about Time Travel (sjekk den ut....bra bra bra!). Dette virker som en blanding av et av fysikkens morsomste temaer og amerkas dummeste komedier, bare se her;



For det første: Alle filmer som reklameres med You Spin Me Round (Like a Record) er bra i mine øyne. For det andre så virker dette nettopp som en deilig blanding av the Hangover, Back to the Future, Superbad og slapstick-fysikk (digger du mitt nye utrykk? i do!) Rollelisten er ikke så dum den heller for denne typen film: Rob Corddry som var fantastisk i Harold and Kumar Escape from Guantanamo Bay (pluss Old School), Craig Robinson som var morsom i Pineapple Express, Clark Duke fra Road Trip lookalike'n Sexy Drive er alle passende skuespillere for denne filmen. Men det er en overraskelse her: John Cusack er med....whawhaWHAT? Joda...John Cusack. Men er det egentlig så rart? Det er nok ikke noe mer inteligens i denne filmen en 2012. Lenge leve underholdningen!

Hør på Nova Noir sin første sending på denne siden av the naughties på torsdag 14 januar kl 10.00.

Peace
Gøte

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar